အပိုင္း (၂) မွာ ခလုတ္အျဖစ္အသံုးျပဳတဲ့ FET Q903 ရဲ႕ Drain ကေန အားသြင္းလမ္းေၾကာင္း (၃) ေၾကာင္း ခြဲထြက္လာတာ ေျပာၿပီးပါၿပီ …
Q302 ရဲ႕ Emittor (4) ကို 5V ေရာက္လာရင္ Collector ငုတ္ေလးပင္ျဖစ္တဲ့ (1 2 5 6 ) တို႔ကေန အားသြင္းဗို႔ 4.2V ကို ျပန္ထုတ္ေပးပါတယ္။
(Q302 ရဲ႕ ပင္နံပါတ္ (4) မွာ 5V ရွိေနၿပီး (1 2 5 6 ) မွာ 4.2V ျပန္မထြက္ခဲ့ရင္ Q302 ကို အသစ္လဲစမ္းပါ။)
အားသြင္းေခါင္းထိုးထားၿပီး Battery တတ္မထားခဲ့ရင္ Q302 ရဲ႕ Collector ငုတ္မ်ားက ထုတ္ေပးတဲ့ အားသြင္း 4.2V ဟာ R909 (0.2R) ကို ျဖတ္သန္းၿပီး VBAT လမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ Q902 ရဲ႕ Drain ငုတ္ကို ဆက္လက္ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲဒီ VBAT ကို PMU သို႔လည္း ေပးသြင္းထားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အားသြင္းႀကိဳးထိုးလိုက္ရင္ PMU မွာ 4.2V ခ်က္ျခင္း ေရာက္ပါတယ္။
Q901 မွာ Ground ခ်ထားတဲ့ R901 ေၾကာင့္ FET Gate ပြင့္ေနၿပီး VBAT လမ္းေၾကာင္းဟာ Source ကို ျဖတ္သန္းၿပီး VBATT အျဖစ္ Battery Connector ျဖစ္တဲ့ အေပါင္းငုတ္ကို ဆက္လက္ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ Battery တတ္မထားပဲ အားသြင္းေခါင္းထုိုးထားၿပီး တိုင္းၾကည့္ရင္ Battery ငုတ္ေတြမွာ အားသြင္းဗို႔ (4.2V) ထြက္ပါတယ္။
Battery တတ္ထားခဲ့ရင္ေတာ့ Battery Volt ဟာ Q902 ကို ျဖတ္သန္းၿပီး R909 ရဲ႕ တဖက္ထိပ္ကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ Battery အား အနည္းအမ်ားအေပၚမူတည္ၿပီး အၾကမ္းအားျဖင့္ 3.4V မွ 4.2V အတြင္း ရွိတတ္ပါတယ္
တကယ္လို႔ Battery Volt ဟာ အားသြင္းဖို႔အတြက္ သတ္မွတ္ဗို႔ (3.3V) အထိ မရွိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အားသြင္းပိုင္းက Battery ကို အရင္ႏိႈးေပးပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကို အားသြင္းတယ္လို႔ မေခၚေသးပဲ ဘက္ထရီႏိႈးတယ္လို႔ပဲ သံုးႏံႈးပါတယ္။ ဘက္ထရီႏိႈးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘက္ထရီဆီကို စီးဆင္းေနတဲ့ အားသြင္းလွ်ပ္စီးေၾကာင္းဟာ အလြန္ကို နည္းပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို အေသးစိတ္ ထပ္ေျပာေပးပါဦးမယ္။
အားသြင္းေခါင္းထိုးထားၿပီး ဘက္ထရီမတတ္ေသးပဲ ဘက္ထရီအေပါင္းငုတ္မွာ တိုင္းၾကည့္လို႔ 4.2V ရွိေနရင္ အားသြင္းပိုင္း ေကာင္းေနတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ အားသြင္းပံုျပၿပီး အားမဝင္ျခင္း၊ အားသြင္းရာခိုင္ႏႈန္း မမွန္ျခင္းတို႔အတြက္ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းအာရံုခံ (ISENSE) အျဖစ္ အသံုးျပဳထားတဲ့ R909 (R200 =0.2R) ကို စစ္ေဆးေပးပါ။
အားသြင္းပံုျပၿပီး လံုးဝအားမဝင္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဘက္ထရီရဲ႕ အလယ္ငုတ္လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ BT (Battery Temperature) နဲ႔ BID (Battery Identification) လမ္းေၾကာင္းတို႔ကို စစ္ေဆးရမွာပါ။ လမ္းေၾကာင္းျပတ္ေတာက္ေနတာ၊ ဘက္ထရီငုတ္ေတြ လြတ္ေနတာ၊ သူတို႔လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာရွိေနတဲ့ ကြန္ပို႔နင့္ေလးေတြ ျပဳတ္ေနတာ လြတ္ေနတာ တန္ဖိုးေျပာင္းေနတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ေနာက္ပို႔စ္မွာ ဘက္ထရီအားရွိမရွိ အာရံုခံၿပီး အားသြင္းလွ်ပ္စီးေၾကာင္းကို PMU မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့အေၾကာင္းကို ဆက္ေျပာပါဦးမယ္။ …
အားသြင္းေခါင္းထိုးထားၿပီး Battery တတ္မထားခဲ့ရင္ Q302 ရဲ႕ Collector ငုတ္မ်ားက ထုတ္ေပးတဲ့ အားသြင္း 4.2V ဟာ R909 (0.2R) ကို ျဖတ္သန္းၿပီး VBAT လမ္းေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ Q902 ရဲ႕ Drain ငုတ္ကို ဆက္လက္ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲဒီ VBAT ကို PMU သို႔လည္း ေပးသြင္းထားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အားသြင္းႀကိဳးထိုးလိုက္ရင္ PMU မွာ 4.2V ခ်က္ျခင္း ေရာက္ပါတယ္။
Q901 မွာ Ground ခ်ထားတဲ့ R901 ေၾကာင့္ FET Gate ပြင့္ေနၿပီး VBAT လမ္းေၾကာင္းဟာ Source ကို ျဖတ္သန္းၿပီး VBATT အျဖစ္ Battery Connector ျဖစ္တဲ့ အေပါင္းငုတ္ကို ဆက္လက္ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ Battery တတ္မထားပဲ အားသြင္းေခါင္းထုိုးထားၿပီး တိုင္းၾကည့္ရင္ Battery ငုတ္ေတြမွာ အားသြင္းဗို႔ (4.2V) ထြက္ပါတယ္။
Battery တတ္ထားခဲ့ရင္ေတာ့ Battery Volt ဟာ Q902 ကို ျဖတ္သန္းၿပီး R909 ရဲ႕ တဖက္ထိပ္ကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ Battery အား အနည္းအမ်ားအေပၚမူတည္ၿပီး အၾကမ္းအားျဖင့္ 3.4V မွ 4.2V အတြင္း ရွိတတ္ပါတယ္
တကယ္လို႔ Battery Volt ဟာ အားသြင္းဖို႔အတြက္ သတ္မွတ္ဗို႔ (3.3V) အထိ မရွိေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အားသြင္းပိုင္းက Battery ကို အရင္ႏိႈးေပးပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကို အားသြင္းတယ္လို႔ မေခၚေသးပဲ ဘက္ထရီႏိႈးတယ္လို႔ပဲ သံုးႏံႈးပါတယ္။ ဘက္ထရီႏိႈးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘက္ထရီဆီကို စီးဆင္းေနတဲ့ အားသြင္းလွ်ပ္စီးေၾကာင္းဟာ အလြန္ကို နည္းပါတယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို အေသးစိတ္ ထပ္ေျပာေပးပါဦးမယ္။
အားသြင္းေခါင္းထိုးထားၿပီး ဘက္ထရီမတတ္ေသးပဲ ဘက္ထရီအေပါင္းငုတ္မွာ တိုင္းၾကည့္လို႔ 4.2V ရွိေနရင္ အားသြင္းပိုင္း ေကာင္းေနတယ္လို႔ အၾကမ္းဖ်င္း ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ အားသြင္းပံုျပၿပီး အားမဝင္ျခင္း၊ အားသြင္းရာခိုင္ႏႈန္း မမွန္ျခင္းတို႔အတြက္ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းအာရံုခံ (ISENSE) အျဖစ္ အသံုးျပဳထားတဲ့ R909 (R200 =0.2R) ကို စစ္ေဆးေပးပါ။
အားသြင္းပံုျပၿပီး လံုးဝအားမဝင္ခဲ့ရင္ေတာ့ ဘက္ထရီရဲ႕ အလယ္ငုတ္လမ္းေၾကာင္းႏွစ္ေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ BT (Battery Temperature) နဲ႔ BID (Battery Identification) လမ္းေၾကာင္းတို႔ကို စစ္ေဆးရမွာပါ။ လမ္းေၾကာင္းျပတ္ေတာက္ေနတာ၊ ဘက္ထရီငုတ္ေတြ လြတ္ေနတာ၊ သူတို႔လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာရွိေနတဲ့ ကြန္ပို႔နင့္ေလးေတြ ျပဳတ္ေနတာ လြတ္ေနတာ တန္ဖိုးေျပာင္းေနတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
ေနာက္ပို႔စ္မွာ ဘက္ထရီအားရွိမရွိ အာရံုခံၿပီး အားသြင္းလွ်ပ္စီးေၾကာင္းကို PMU မွ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့အေၾကာင္းကို ဆက္ေျပာပါဦးမယ္။ …
Post a Comment